Living the good life - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Lieke en Bart - WaarBenJij.nu Living the good life - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Lieke en Bart - WaarBenJij.nu

Living the good life

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Bart

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

Hoi allemaal, even een zo kort mogelijk reisverslag vanuit Motueka op het Zuidereiland. Er is hier namelijk maar 1 computer met internet in een soort bezemkast en er zijn meerdere mensen die graag willen...

Dus, we zijn inmiddels op het Zuidereiland. De dag dat we vertrokken vanuit Tongariro was het prachtig weer en zagen we ineens de bergen. Die waren de dag daarvoor nog gehuld in wolken en mist dus dat was een mooie verrassing. We zijn toen naar Wellington gereden. Windy Welly noemen ze het hier ook wel. Het was daar behoorlijk fris inderdaad en die mensen daar, die sporen echt niet. Die dragen met ongeveer 12 graden korte broeken en t-shirts en ik zat daar met een lange broek, t-shirt, trui en twee jassen (ook die van Bart).

Wellington is een hippe stad met hippe mensen. Leuke winkels en restaurants. We hebben het Te Papa museum bezocht. Groot museum van 6 verdiepingen over de geschiedenis van Nieuw-Zeeland. Ik vond het erg interessant.

De volgende dag zijn we vanuit Wellington met kleine Cessnavliegtuigjes (of zoiets) naar Picton op het Zuidereiland gevlogen. Een scenis flight noemen ze dat. Het was erg krap (12 personen), maar heel erg leuk en mooi. De piloot was zo relaxed dat hij rustig een stukje vloog terwijl hij achterom keek met opgestoken duim om te checken of alles goed ging met ons, haha.

Picton ligt in Marlborough Sounds, dat zijn allemaal heel diepe baaien. Zoek maar eens op. Met een watertaxi voeren we naar onze volgende accomodatie op een van de landtongen. Echt helemaal in the middle of nowhere. Onderweg kwamen we een groep orka' s tegen. Echt helemaal geweldig! :D Een deel van de groep heeft het laatste stuk naar de lodge gewandeld. Was schijnbaar een pittig tochtje. Vraag maar aan Bart. :P

Er was op die landtong verder niemand, behalve wij en de eigenaars met hun vrijwilligers. De volgende dag zijn we naar Cape Jackson gewandeld. Een vrij pittige tocht met veel klim en wat klauterstukjes. Op de punt aangekomen stond er een bordje: end of the world. En zo voelde het ook wel een beetje! ' s Avonds werd er lekker voor ons gekookt in de gezamenlijke huiskamer.

Nou, er begint zich hier inmiddels een rij te vormen, dus de rest houden jullie npg van me tegoed!

Bye bye!

  • 09 November 2012 - 10:35

    Wouter Je Broer Mulders:

    Heee Lieke en Bart!

    Ik denk ik zal maar eens gaan reageren hier. Heeft nu wel lang genoeg geduurd. Je schrijft erg mooie verslagen! Leuk om zo te lezen.
    Trouwens ik heb gisteren mijn tentamenweek afgerond. Was soms best pittig, maar ik weet sowieso dat ik er eentje wel heb gehaald (5,5 niet tevreden maar die studiepunten zijn binnen) en een onvoldoende voor statistiek.. Stom vak! We hadden 1 uur om dat tentamen te maken en na 1 uur zaten alle 30 van de 30 leerlingen er nog.. Toen zei de leraar dat het misschien toch iets te moeilijk was. Maarja dus gezakt met iets van een 3,4. De rest blijft nog even spannend!

    Als ik het zo allemaal lees word ik wel jaloers. Wat een vakantie zeg! Prachtige plekken! Ik zie gewoon de beelden van rtl travel al voor me. Lijkt me vooral mooi om die orka's te zien. Ook mooi om te horen dat Bart ook een hele goede tijd heeft. Het lijkt me ook wel echt iets voor Bart! Doe hem maar even de groeten van mij:)

    Ik hoop dat jullie samen daar nog een hele mooie tijd hebben. Maak maar veel foto's dan kan ik er hier thuis ook nog een beetje van genieten.

    Nou dan sluit ik nu maar eens af terwijl ik voor de laptop zit die werkt via Wifi en mijn smartphone in mijn hand heb die ook werkt via Wifi of 3G. Terwijl er buiten mannetjes in oranje pakken glasvezel aan het aanleggen zijn zodat we nog sneller internet hebben. Maar helaas zit ik niet in Nieuw Zeeland!

    Groetjes Wouter!

  • 09 November 2012 - 15:51

    Theo En Rita:

    Hallo vakantiegangers,

    weer een leuk verslag, maar wat betekend :D en :P
    Geniet ervan, we horen graag weer meer!!!!!

  • 09 November 2012 - 16:42

    Annie:

    Hoi Lieke en Bart,

    Mooi verslag weer hoor. Geweldig om te lezen wat jullie zien en meemaken. Dat kunnen wij ons hier helemaal niet voorstellen. Ben wel benieuwd naar alle foto's. Hier gaat alles gewoon door. Volgende week zelfs extra druk voor mij met rapportgesprekken. Ja, in die tijd zitten wij hier nu.
    Geniet maar lekker verder.

    Groetjes,
    mama

  • 11 November 2012 - 13:37

    Louise:

    Hoi wat leuk om steeds in stukjes te lezen waar jullie zijn en wat jullie doen, want er gebeurd zoveel dat je dat nooit allemaal meer zo kunt navertellen. Je schrijft het ook zo mooi op ...maar die complimenten heb je al vaker gekregen hè.
    Ik vind het dus wel leuk om te lezen mààr , zoals je weet ben ik niet jaloers op jullie.
    Ik ben afgelopen week een dagje naar Den Haag geweest met de trein. Dat was ook leuk en voor mij al een hele reis. Ha ha.

    Even nog een berichtje van medische aard...Floris is met zijn kleine teen tegen de deur aangelopen en heeft hem daarbij gebroken, AU AU. Die zit nou dus op de bank met zijn been omhoog.

    Zo dan weet je dat ook weer en ga nou maar weer volop genieten van jullie vakantie , want voor je het weet zit je hier alweer in het kerstgedoe. Voor Bart een extra drukke tijd !! Even nog niet aan denken.
    Vèèèle groetjes
    Tante Louise

  • 12 November 2012 - 08:40

    Anne Thissen:

    Oeeh (L) het Te Papa museum!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Motueka

Nieuw-Zeeland

Rondreis over het Noordereiland en Zuidereiland.

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Home sweet home

19 November 2012

Het einde is in zicht

13 November 2012

Adrenalinetown

09 November 2012

Living the good life

02 November 2012

Van Teletubbieland naar Mordor
Lieke en Bart

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 12570

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2012 - 23 November 2012

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: