Nog 3, nog 2, nog 1... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lieke en Bart - WaarBenJij.nu Nog 3, nog 2, nog 1... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Lieke en Bart - WaarBenJij.nu

Nog 3, nog 2, nog 1...

Door: Lieke

Blijf op de hoogte en volg Lieke en Bart

22 Oktober 2012 | Nederland, Nijmegen

..ja, ja, ja, ja, ja, ja, hiep, hiep, hoera! Wij gaan op vakantie! Hiep, hiep, hoera, we gaan naar Nieuw-Zeeland! (http://www.youtube.com/watch?v=02fIrE-_6n8)

Nog drie nachtjes slapen mensen! Vandaag is de laatste werkdag van Bart voor onze vakantie en oh, oh, wat heeft hij daar naar uit gekeken. Ik heb ook wel een klein beetje medelijden met hem. Die vakantie was immers mijn idee en hij moest maar gewoon mee. Haha, nee dat is allemaal in goed en zeer volwassen overleg gegaan hoor. ("Je gaat mee of ik maak het uit!" Joke-je)
En omdat het in juni/juli/augustus hartje winter is in Nieuw-Zeeland, gaan er dan geen reizen. Die starten pas in de oktober (de lente). Dus Bart heeft dit jaar lang moeten wachten op zijn welverdiende vakantie. Maar het is dan eindelijk zover.
Wat mijn situatie betreft, die is een ietsiepietsie beetje anders. Ik heb, terwijl het overgrote deel van Nederland zomervakantie vierde, hard doorgewerkt om die (vervloekte) masterscriptie af te krijgen. Ondertussen verdiende ik nog wat bij in het verzorgingstehuis. Ik heb mijn scriptie ingeleverd op 17 augustus, ben op 20 augustus voor een paar dagen naar Praag vertrokken met Janne, en ben vervolgens officieel afgestudeerd op 31 augustus. Hoezee!
Sindsdien ben ik bezig geweest met het afronden van alle studie-administratie-dingen en heb ik helaas wat minder kunnen werken in het verzorgingstehuis. Ook heb ik een training gevolgd voor mijn toekomstige baan als orthopedagoog en me enthousiast op een nieuwe tak van sport gestort bij het Universitair Sport Centrum: Zumba. Maar de laatste twee weken heb ik me best wel verveeld en verlang ik sterk naar wat meer actie in mijn leven.

Nou goed, genoeg daarover. Nu even over de reis zelf. Ik zal nog even de belangrijkste dingen herhalen.

Vlucht
We vertrekken op 25 oktober en vliegen om 12.00 uur vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur in Maleisië (duur: 12,5 uur). Dan zijn we ongeveer op de helft (!). Hebben we daar een tussenstop van een paar uur (dus we zien niets van Maleisië) en dan vliegen we verder naar Auckland (duur: 10 uur). Dan is het daar dus 26 oktober 23.45 uur.
Op de terugweg vliegen we van Christchurch naar Auckland, van daaruit naar Kuala Lumpur en dan weer naar Amsterdam, waar we landen op 23 november 06.30. Jullie staan dan toch wel met spandoeken, bloemen en ballonnen te wachten hè? :P

Tijdsverschil
Op dit moment is het tijdsverschil nog 10 uur, waarbij Nieuw-Zeeland voorloopt qua datum. Zodra jullie hier in Nederland overgaan op de wintertijd is het verschil 12 uur. Dus is het in Nederland 25 oktober 18.00 dan is het in Nieuw-Zeeland 26 oktober 06.00 uur. Snappie? Heel makkelijk.

Reis
We reizen met 16 andere mensen in een groep plus een reisbegeleider. Met een kleine bus reizen we eerst over het Noordereiland. We vliegen naar het Zuidereiland en reizen daar ook weer per bus. We slapen in verschillende soorten accommodaties: hotels, lodges, guesthouses etc. Dat is allemaal geregeld. Er zitten een paar activiteiten in het reisprogramma, maar voor het grootste deel kun je helemaal zelf bepalen wat je gaat doen.

Wil je nog veel meer weten? Kijk dan op de website van de reisorganisatie: http://www.sawadee.nl/oceanie/nieuw-zeeland/nze/in-de-ban-van-de-natuur/

  • 22 Oktober 2012 - 21:35

    Lena:

    Geniet beide van de reis! Een heel avontuur! Ik zal jullie reisverslag volgen!

  • 22 Oktober 2012 - 22:01

    Anouk:

    Veel plezier samen!!!

  • 22 Oktober 2012 - 22:49

    Corrie:

    Hoi Hoi reizigers. Fijne tijd en zal proberen als muis mee te reizen. Lijkt me kei gaaf ha ha .groet tante corrie

  • 22 Oktober 2012 - 22:49

    Corrie:

    Hoi Hoi reizigers. Fijne tijd en zal proberen als muis mee te reizen. Lijkt me kei gaaf ha ha .groet tante corrie

  • 23 Oktober 2012 - 07:31

    Mike En Helma:

    Bart en lieke heel veel plezier en geniet van elkaar en al het moois wat jullie gaan zien en tante helma zegt wel uitkijken hè xxx

  • 23 Oktober 2012 - 09:56

    Theo:

    Eindelijk vrij Bart! Geniet samen van jullie welverdiende vakantie.

  • 23 Oktober 2012 - 16:32

    Louise:

    Hè Lieke en Bart nog 3 nachtjes en dat gaat jullie grote wens in vervulling.
    Hèèl veel moois toegewenst en ... of jullie wel zo blij zijn als wij met toeters en bellen jullie op staan te wachten na zo'n lange reis , hmm dat weet ik niet.
    Maar we zullen zien.
    Heel veel groetjes en veel plezier.
    Tante louise

  • 23 Oktober 2012 - 17:26

    Ben Toonen Dekkers:

    Ik dacht, moeten ze nou zo'n heisa maken over een tripje naar Zeeland, blijkt het Nieuw Zeeland te zijn.
    Ja, dat is natuurlijk andere koek. Verder kun je volgens mij niet weg. Als je door vliegt kom je weer
    dichter op huis aan. In ieder geval een prachtig land met aardige gastvrije mensen en ongerepte natuur,
    heb ik me laten vertellen.
    Nou, heel veel plezier, maak er een onvergetelijke reis van en als je tijd over hebt moet je eens proberen
    de "haka" onder de knie te krijgen.
    Groetjes oom Ben.

  • 23 Oktober 2012 - 18:27

    Lieke:

    Nu al bedankt voor alle reacties. Leuk om te lezen! :D (Nog 2 nachtjes!)

  • 23 Oktober 2012 - 18:43

    Amy Den Biezen:

    Hoi Lieke!

    Hele fijne vakantie samen.
    Lekker genieten.

    Groetjes Amy den Biezen

  • 24 Oktober 2012 - 13:51

    Tonnie:

    Hallo Bart en Lieke wij wensen jullie een heel fijne vakantie toe.
    Geniet van al het moois en van elkaar en kom dan over een maandje weer veilig terug.
    Groetjes tante Tonnie en oom Jan

  • 24 Oktober 2012 - 19:10

    Maria Zondag:

    Hé Lieke,

    Jullie mam bracht me vanmiddag op de hoogte van jullie fantastische reis. Het is je van harte gegund. Heel veel plezier samen met Bart, geniet ervan! Ik zal ondertussen Joris Linssen alvast op de hoogte brengen, zodat hij jullie over een maand, warm kan verwelkomen.

    Groetjes, Maria

  • 25 Oktober 2012 - 08:34

    Louise:

    Hello - GOODBYE , en zwaai effe als je over Maasbommel vliegt.
    Kriebels ???

    Groetjes tante Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Nijmegen

Nieuw-Zeeland

Rondreis over het Noordereiland en Zuidereiland.

Recente Reisverslagen:

24 November 2012

Home sweet home

19 November 2012

Het einde is in zicht

13 November 2012

Adrenalinetown

09 November 2012

Living the good life

02 November 2012

Van Teletubbieland naar Mordor
Lieke en Bart

Actief sinds 12 Juni 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 12589

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2012 - 23 November 2012

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: